{xtypo_quote}Obrodenie je čisto filozofický výsledok správneho použitia ustanovených prostriedkov. Nie je to zázrak, ani nie je založené na zázraku. Dlho pretrvával rozšírený názor, že propágacia náboženstva má v sebe niečo veľmi zvláštne, že sa nedá posudzovať bežnými pravidlami príčiny a následku. Žiadne učenie nie je nebezpečnejšie pre prospech cirkvi ako toto. Predpokladajme, že by človek mal ísť kázať toto učenie medzi farmármi o ich zrne na siatie. Keby im povedal, že Boh je suverénny a dáva im úrodu, len keď On chce a že orať, siať a namáhať sa a tak očakávať rast plodín je veľmi nesprávne , že tým berú dielo z Božích rúk. Predpokladajme, že by farmári uverili tomu učeniu. Takto by vyhladovali svet až na smrť. A práve o takéto výsledky sa usilujú cirkevné zbory, lebo sú presvedčené, že rast a prehlbovanie zbožnosti je nejako záhadné spôsobené Božou suverenitou a že teda neexistuje žiadne prirodzené spojenie medzi príčinou a výsledkom. Som hlboko presvedčený, že keby boli známe fakty, bolo by zistené, že ak sa určené prostriedky správne použijú, získa sa rovnaké duchovné požehnanie, a to s väčšou jednotnosťou ako doôteraz.
{/xtypo_quote}
Znova a znova čítal túto stať. Deti sa utíšili a zhŕkli sa okolo nás, cítiac niečo nezvyčajné. Nakoniec manžel povedal:
„Toto jednoducho znamená, že duchovné zákony, ktoré ovládajú duchovnú žatvu, sú také reálne a skutočné, ako zákony, ktoré ovplyvňujú úrodu v prírode.“
Potom slávnostne, skoro tak, ako sa robí prísaha, povedal:
„Ak má Finney pravdu a ja verím, že má, idem vypátrať, čo sú tie duchovné zákony a budem ich poslúchať bez ohľadu na to, čo ma to bude stáť.“
Úryvok z Tu som, pošli ma. (príbeh misionára Jonathana Gofortha, ktorý pôsobil v Číne),
Rosalinda Goforthová, Bratislava, 2007, s.94-95.